Ediția a IX-a a „Școlii de afaceri” pentru elevii liceeni ovidiști

        În zilele de 30 octombrie și 1 noiembrie 2017 a avut loc o nouă ediție a „Școlii de Afaceri” organizată de către Centrul de resurse pentru educație economică Constanța (director profesor Victor Mihalașcu), în colaborare cu Liceul Teoretic „Ovidius” Constanța. Partener principal a fost și de data aceasta Direcția județeană de sport și tineret Constanța.
       La activitate au participat 150 de elevi ai claselor a X-a și a XI-a, individual și pe echipe, ca și numeroși voluntari ce deprind tainele organizării unor asemenea acțiuni extracurriculare de amploare cu elevii liceeni. Școala de afaceri a constat din activități teoretice, metodice și practice, precum dezbaterea privind afacerile economice în Constanța/Dobrogea ieri, azi și mâine ori concursul de antreprenoriat devenit deja tradițional între echipe, pe baza unui studiu de caz având ca scop stimularea creativității economice și artistice a elevilor participanți.
        Tuturor participanților le-au fost acordate de către organizatori diplome de participare precum și premii.

         

 

 

Un elev ovidist la faza națională a concursului
“Istorie și societate în dimensiune virtuală”


       Câștigător pentru doi ani succesiv al fazei județene, elevul Chirea Alexandru Cornel, din clasa a XII-a, a participat recent la Ploiești la faza națională a concursului “Istorie și societate în dimensiune virtuală”, secțiunea soft educațional.
       Îndrumat de profesorii Mihaela Vișinoiu (Informatică) și Victor Mihalașcu (Economie), Alexandru a avut o comportare remarcabilă, prezentând lucrarea “Economie pe Net”. Originalitatea acestei lucrări a fost susținută în primul rând de interactivitatea lecțiilor prezentate și de tipurile diferite de teste (grilă, aritmogrif, labirint). Lucrarea a obținut 87 de puncte, care l-au clasat pe locul al 9-lea pe țară. Felicitări!

 

MECI DE DEZBATERI ONLINE


     Vineri, 25 noiembrie 2016, s-a desfăşurat un meci de dezbateri, aparținând formatului World Schools, între echipajul Liceului Teoretic „Ovidius“ din Constanţa şi cel al Colegiului Naţional „Grigore Moisil“ din Oneşti.
       Tema dezbaterii a surprins o întrebare de actualitate: școala românească pregătește elevii pentru viaţă?
       Echipajul Liceului “Ovidius”, format din elevii Pernici Andreea (clasa a XII-a D), Ciotu Cătălin (clasa a XII-a D) și Cucoară Marian (clasa a XII-a B) au susţinut moţiunea aducând argumente precum diversitatea informației predate, deschiderea către piața muncii şi dezvoltarea de abilităţi sociale, intelectuale şi emoționale, pe când echipa opoziţiei a prezentat argumente care aduceau în prim-plan insuficienţa fondurilor acordate educaţiei și supraîncărcarea materiei.
       Dezbaterea în mediul online s-a desfăşurat sub coordonarea profesorilor de științe socio-umane Mihalașcu Victor (Liceul Teoretic „Ovidius“) și Duța Sburlan (Colegiul Național „Grigore Moisil“ Onești), cu sprijinul directorilor celor două licee partenere, profesor Anghel Cristina, profesor Bereczi Mariana și informaticienilor celor două licee.
       Verdictul final a fost dat de către domnul profesor Valerian-Sorin Lungu, arbitru al dezbaterii, de la colegiul din Onești, după o sesiune de feedback utilă elevilor. Dacă anul trecut ovidiştii au câştigat, anul acesta echipa opoziției, reprezentată de elevii Colegiului Național „Grigore Moisil“ a reușit să câştige.

 

 

Sci-Tech Challenge

        Echipa JA România organizează și în acest an întâlniri cu reprezentanți din mediul de afaceri, pentru liceenii pasionați de tehnologie și științe exacte.
          Întâlnirea cu elevii ovidiști a avut loc în ziua de 23.11.2016 în aula mică a Liceului Teoretic “Ovidius” Constanța. Au participat ca voluntari din mediul de afaceri specialiștii din partea ExxonMobil Lavinia Dinu și Gary Robertson, operations manager în cadrul companiei.
           Această activitate precede competiția Sci-Tech Challenge, programată pentru luna martie la Constanța.
         Au mai participat elevii Florescu Tiberiu și Cristea Radu, clasa a XII-a, câștigători ai fazei europene, ediția a IV-a, precum și Dorin Călin, Senior Program Manager/JA România și prof. Mihalașcu Victor, director al Centrului de Resurse pentru Educație Economică Constanța.

 



     

URMAȘII PRINCIPELUI CANTEMIR

             Pe data de 27 octombrie 2016, s-a finalizat concursul școlar interdisciplinar “Urmașii Principelui Cantemir” organizat de către Liceul ”Dimitrie Cantemir” din Iași.
            Dintre cele 10 echipe de elevi de la Liceul Teoretic “Ovidius”, cu participare indirectă, au obținut premii și mențiuni:
                 * premiul II - Brumaru Ștefania și Munteanu Alexandru, clasa a XI-a C;
                 * premiul III - Potra Liviu și Tudor Elena Alexandra, clasa a XI-a E;
                 * mențiune - Oașe Teodora Monica, Popa Andrei Cătălin, Nicolae Sonia și Drăgănoiu Robert, clasa a XI-a B;
                 * premiu special - Alpetri Domnica și Mîrzoc Veronica, clasa a XI-a C.
            Elevii au fost coordonați și îndrumați de către domnul profesor Mihalașcu Victor.



DOI ELEVI OVIDISTI IN ECHIPA ROMANIEI CARE A CASTIGAT

FINALA EUROPEANA A  SCI-TECH CHALLENGE!

 

             Marea finală europeană a Sci-Tech Challenge, ce a avut loc pe data de 25 mai 2016 la Bruxelles, a adus în competiție cele trei echipe câștigătoare ale etapei europene, ce s-a ținut online cu două luni în urmă.

             Cele trei echipe ce au concurat au fost cele ale României, Belgiei și Marii Britanii, marea câștigătoare fiind cea a României, ce a reușit să impresioneze juriul format specialiști în domeniul transporturilor. În cadrul acestei etape, echipele participante nu au avut voie să schimbe ideile proiectului, ci doar să îmbunătățească prezentarea Powerpoint a acestuia.

         Printre jurații din finală s-a numărat și ministrul transporturilor din regiunea Bruxelles, Pascal Smet, care a fost impresionat de proiectul României și a invitat echipa în biroul său, oferindu-le apoi un ghid pentru a vizita orașul.

             Din echipa câștigătoare a României au făcut parte și elevii Florescu Tiberiu și  Radu Ștefan Cristea, clasa a XI-a.

              Elevii au fost selecționați și îndrumați de către profesorul Mihalașcu Victor.

 

VISIONARY  UNIQUE MINDS (V.U.M.) COMPETITION

- VARNA UNIVERSITY OF MANAGEMENT -

    

       Sâmbătă, 27.02.2016, a avut loc finala competiţiei de afaceri start-up “Visionary Unique Minds”, organizată de Universitatea de Management din Varna, prima în topul universităţilor de business din Bulgaria.

      Liceul Teoretic “Ovidius” Constanţa a fost reprezentat de 5 echipe, coordonate de profesorul Victor Mihalașcu: SynchroThink, centru de meditaţii (locul 4, Alina Mihaela Micu, Iulia Iamandei); IceBee, comerț cu produse apicole (locul 5, Adela Abălaru, Filip Ţepeş, Maria Niculae, Sorina Gabriela Milescu); Antek, centru de echitaţie (locul 6, Andreea Aldea, Teodora Papuc); Wonder Library, ceainărie-librărie (locul 7, Andreea Pernici, Cătălina-Claudia Pocriște); EvoSports, bază sportivă şi sală de fitness (locul 8, Alexandru Cornel Chirea, Alexandru Răzvan Cărare, George Gabriel Nicoară, Mihnea-Gabriel Cristea).

      Elevii de clasa a XI-a au trebuit să atingă anumite obiective pe parcursul etapelor competiţiei, cu ajutorul unor mentori cu experienţă în acest domeniu din Bulgaria şi Anglia. În etapa finală, punctajele s-au acordat corespunzător pe baza evaluării activităţii fiecărei echipe.

    Pe baza planurilor de marketing, de management, de producţie si de finanţe, aceştia au creat un profil al afacerii pe mai multe reţele sociale online consacrate: Twitter (unde target-ul a constat în atragerea a 50 persoane care să le urmărească activitatea), LinkedIn (200 persoane au trebuit să se alăture grupului creat), YouTube (200 persoane care să vizualizeze filmuleţele profesionale create de fiecare echipă, precum şi 50 like-uri), F6S (platformă internaţională de investitori, unde investitori din lumea reală a afacerilor au avut acces la vizualizarea afacerii fiecărei echipe in detaliu, aici scopul fiind atragerea unei investiţii iniţiale de 500 USD).

    Această competiţie le-a oferit elevilor oportunitatea de a-şi pune în practică abilităţile economice şi antreprenoriale dobândite pe parcursul cursurilor şcolare, precum şi cele lingvistice, întrucât competiţia s-a desfăşurat în limba engleză. Spiritul inovator, creativitatea, cunoştinţele în domeniul IT şi cel al marketingului, ţinând cont că elevii au trebuit să creeze reclame cât mai verosimile, au fost, de asemenea, competenţe demonstrate şi dezvoltate pe parcursul competiţiei V.U.M.